Arató Ágnes

Tisztség: Alapító tag

Szül. hely, idő: 1989.04.05.

Jelenlegi munkahely:

Kutatási terület:

 

Tanulmányok:

 

2013                MA diploma, pszichológus (minősítés: kitüntetéses)

2013 – 2011     Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészettudományi Kar Fejlődés – és

Klinikai Gyermekpszichológia szakirány

2011                BA diploma, viselkedéselemző (minősítés: jeles)

2011 – 2008     Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészettudományi Kar Pszichológia szak

2008 – 2003     Deák Téri Evangélikus Gimnázium

 

Szakmai tevékenység:

 

2009. július Részvétel a Budai Gyermekkórház és Szent János Kórház által szervezett, két hónapos projektben. Feladatom az árvízkárosult gyermekek csoportos nyári programjainak szervezése és lebonyolítása.

2009 – 2011     Részvétel a „Fejlődési rizikóval született csecsemők komplex pszichológiai vizsgálata” c. longitudinális kutatási programban.

(OTKA (F68374) által támogatott.)

                        A program vezetője: Dr. Hámori Eszter

A program profilja: Koraszülött és Down-szindrómás gyermekek interaktív játékvizsgálata, valamint, a kutatócsoport által kidolgozott kognitív-és szocio-emocionális vizsgálatok bemérése, később gyakorlati alkalmazása 8-13 hónapos csecsemőkön.

A kutatási programban tipikusan fejlődő, igen kis súlyú koraszülött és Dow-szindrómás csecsemők kognitív és társas fejlődését, valamint szüleik érzelmi, kötődési és kapcsolati sajátosságait vizsgáltuk a gyermek születésétől 12-18 hónapos koráig. Munkánkat az SE I. számú Szülészeti-és Nőgyógyászati Klinika, valamint a Szent János Kórház Intenzív Koraszülött Osztályai, a Down Alapítvány, és a Budapest környéki védőnői hálózattal közreműködésben végeztük.

2010. nov. Pályaválasztási tanácsadási munkakör – önkéntes tevékenység a dorogi Pedagógiai Szakszolgálatnál: egyéni és csoportos tanácsadás a 8. osztályosok és a 12. osztályosok számára

2012. febr. Szent János Kórház Koraszülött Osztály, és a Korai Fejlesztő Központ: három hónapos klinikai pszichológiai terepgyakorlat:  Csecsemőmegfigyelés dinamikus szempontok szerint

2013. ápr. –szept. Budapesti Hidroterápiás és Rehabilitációs Gimnasztika Alapítvány, fél éves szakmai gyakorlat.

                        A 3 hó-5 év között alkalmazott, Longitudinális Komplex Vizsgálat bemérésében való részvétel: anamnézisfelvétel, vizsgálatvezetés szupervízió mellett.

2013. szept. Munkaviszony megkezdése a Pedagógiai Szakszolgálat XX. kerületi Tagintézményében

 

Képzések, konferenciaszereplések, elismerések:

 

2010 – 2011     A „Szondi teszt alkalmazása a gyakorlatban” c. akkreditált tanfolyam elvégzése. Prof. Dr. Gy. Kiss Enikő és Dr. Lukács Dénes (Dr. Szondi Lipót Alapítvány).

2012 – 2013     Köztársasági Ösztöndíj

2012. márc. Konferencia előadás a Károli Gáspár Református Egyetem által szervezett, „Családunk titkai” című konferencián.

                        Előadásom címe: „Az anya-gyermek interakciók a csecsemő intencionalitás bontakozása idején – A Játékhelyzet-vizsgálat”

2012. okt. Konferencia előadás a Korai Fejlesztő Központ által szervezett „A kora gyermekkori intervenció lehetőségei – Születéstől három éves korig” című konferencián való részvétel. Az előadásunk címe: „A csecsemő viselkedésének szülői értelmezése koraszülött és Down-szindrómás gyermekeknél – A videó-megfigyelés intervenciós lehetőségei”.

2012. febr. A Magyar Családterápiás Egyesület szervezésében indított Család – és párterapeuta képzés megkezdése.

2013. ápr. Országos Tudományos Diákköri Konferencia, 2. helyezés

Dolgozatom címe: „Anya-csecsemő interakciók az intencionalitás bontakozása idején – Az osztenzív kommunikáció szerepe a 9-12 hónapos kori Játékhelyzet– vizsgálatban”

2013. június. Konferencia előadás a Magyar Pszichológiai Társaság Nagygyűlésén Budapesten.

Az előadás címe: Az anya-csecsemő interakciók az intencionalitás bontakozása idején. – Az oszetnzív kommunikáció szerepe a triádikus interakciókban 8-12 hónapos korban

2014. febr. Családterápiás képzés 200 órás alapképzésének befejezése

2014. május. Konferencia előadás a Magyar Pszichológiai Társaság Nagygyűlésén Marosvásárhelyen.

Az előadás címe: Szemléletváltás a korai diagnosztikában – A Játékhelyzet módszer és a Játékhelyzet Interjú mint kapcsolatdiagnosztikai eszköz

 

Jártasságok:

Tesztek ismerete, fölvétele, kiértékelése:

  • Intelligencia-és teljesítménytesztek:

Wechsler-féle intelligecia teszt, Mini Mental States, Bender-próba, Raven progresszív mátrix (felnőtt és gyermek verzió), Token beszédmegértési teszt

  • Projektív tesztek:

Rorschach teszt, Szondi teszt, TAT, Metamorphoses teszt, Madárfészekrajz tesztek Farajz tesztek, Világjáték

Csecsemővizsgálati tesztek kidolgozásában való részvétel, vizsgálatvezetés és szülő-csecsemő konzultáció szupervízió mellett:

  • Bayley III., Brunet-Lézine,
  • Saját kutatócsoportunk által kidolgozott kognitív-és emocionális vizsgálatsorozat 8-13 hónapos csecsemők részére: Játékhelyzet módszer és Játékhelyzet interjú (Hámori, 2005), A Csecsemő Intencionális Viselkedése Teszt (Hámori, Mirk, Szantner, 2012)
  • BHRG Alapítványnál alkalmazott LongiKID kognitív vizsgálatsorozat 3 hónapos csecsemők részére

Nyelvismeret:

 

2008                angol, C típusú nyelvvizsga

2006                német, C típusú nyelvvizsga